وقتی رهبران فناوری مهمان ویژه ضیافت شام ترامپ شدند

۱۴۰۴/۶/۳۱ ۰۰:۰۱:۳۴

در جریان دومین سفر رسمی ترامپ به بریتانیا، ضیافت شامی با حضور مدیران بزرگ فناوری برگزار شد. در میان میهمانان نام‌هایی چون جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا، تیم کوک مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، روث پورات رئیس آلفابت و گوگل، مارک بنیوف مدیرعامل Salesforce و سم آلتمن مدیرعامل OpenAI به چشم می‌خورد. 🍽️🤝
یک روز بعد، آمریکا و بریتانیا توافق «Tech Prosperity Deal» را امضا کردند که بر توسعه انرژی هسته‌ای، هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم متمرکز است. در همین هفته، گوگل، مایکروسافت، انویدیا و OpenAI ساخت دیتاسنترهای جدید در بریتانیا را اعلام کردند و شرکت‌هایی چون CoreWeave و Salesforce نیز چندین میلیارد پوند در این کشور سرمایه‌گذاری کردند. در مجموع، شرکت‌های آمریکایی ۳۱ میلیارد پوند برای تقویت زیرساخت‌های هوش مصنوعی در بریتانیا متعهد شدند. 💻🚀
این تغییر در فهرست میهمانان نشان می‌دهد که به‌جای چهره‌های هالیوودی، رهبران فناوری در کانون توجه قرار گرفته‌اند؛ تغییری که بیانگر نیازهای جدید اقتصادی آمریکا و بریتانیا در عصر هوش مصنوعی و اهمیت روزافزون فناوری در دولت دوم ترامپ است. 📊🌐
همزمان، ترامپ تمرکز بیشتری بر حوزه فناوری داشته است؛ از انتقاد به زنجیره تأمین اپل گرفته تا صدور دستور «ضد کار» در زمینه هوش مصنوعی و تحقیق درباره شرکت‌هایی با برنامه‌های تنوع و شمول. پیش‌تر نیز زاکربرگ و جف بزوس در مراسم تحلیف و ضیافت‌های فناوری ریاست‌جمهوری حاضر بودند. 🏛️📱 /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir