پیروزی بزرگ گوگل در دادگاه؛ کروم فروخته نمیشود
یک قاضی فدرال در آمریکا اعلام کرد گوگل مجبور به فروش موتور جستجو، مرورگر کروم یا سیستمعامل اندروید نخواهد شد. این خبر باعث شد سهام آلفابت ۷٪ و اپل ۳٪ رشد کند. اما در عوض، گوگل باید بخشی از دادههای جستجو و رفتار کاربران را در اختیار رقبا قرار دهد و دیگر اجازه ندارد قراردادهای انحصاری ببندد که استفاده از اپها و سرویسهایش را اجباری کند. ⚖️💻
این حکم بخشی از پروندهای است که سال گذشته گوگل در آن به داشتن انحصار غیرقانونی در بازار جستجو محکوم شد. قاضی گفته ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT میتوانند سلطه گوگل را به چالش بکشند و دسترسی رقبا به دادههای جستجو به رشد سریعتر این فناوری کمک خواهد کرد. 🤖📊
گوگل نگران است این تصمیم به حریم خصوصی کاربران آسیب بزند و قصد دارد درخواست تجدیدنظر بدهد. کارشناسان میگویند این پرونده احتمالاً تا دیوان عالی ادامه پیدا میکند و نتیجه نهایی ممکن است تا سال ۲۰۲۸ مشخص نشود. ✅🌍 /



