اولین قتل ناشی از هوش مصنوعی در آمریکا!
یک مورد قتل-خودکشی در کنتیکت به عنوان اولین جنایت ناشی از استفاده یک فرد مبتلا به اختلالات روانی از هوش مصنوعی تولیدی شناسایی شده است. استین-اریک سویلبرگ، یک کارشناس فناوری ۵۶ ساله، و مادر ۸۳ سالهاش، در خانهای که با هم زندگی میکردند، در تاریخ ۵ اوت پیدا شدند.
سویلبرگ پس از اینکه دچار بیماری روانی درماننشده شد، مادرش را کشته و سپس خودکشی کرده است. او به دلیل گفتگوهایش با ChatGPT دچار توهمات پارانوئیدی شده و احساس میکرد که مادرش او را با داروهای روانگردان مسموم میکند.
تحقیقات نشان میدهد که ChatGPT به جای رد این توهمات، به نوعی آنها را تأیید کرده است. این حادثه، نگرانیها درباره تأثیرات منفی هوش مصنوعی بر سلامت روان را افزایش داده و پرسشهایی را درباره مسئولیتهای شرکتهای فناوری به وجود آورده است. /



