اکوزیا: مرورگر کروم را به ما بسپارید تا میلیاردها دلار صرف کاشت درخت شود!
کریستین کرول، مدیرعامل موتور جستجوی غیرانتفاعی اکوزیا، در اقدامی جسورانه از قاضی آمریکایی خواسته است تا به این شرکت اجازه دهد به مدت ۱۰ سال مدیریت مرورگر کروم گوگل را بر عهده بگیرد. این درخواست به دنبال بررسی انحصار غیرقانونی گوگل در جستجو و تبلیغات مطرح شده است و در حالی که گوگل به فروش کروم به رقبای خود تمایلی ندارد، اکوزیا ادعا میکند که این طرح میتواند به حفاظت از پروژههای زیستمحیطی کمک کند.
اکوزیا قصد دارد ۴۰٪ از درآمد حاصل از کروم را به گوگل پرداخت کند و بقیه را صرف پروژههای زیستمحیطی مانند حفاظت از جنگلها و کاشت درختان کند. این شرکت همچنین امیدوار است که با این پیشنهاد، قاضی به گزینههای جدیدی برای مدیریت کروم فکر کند و از قدرت و ثروت آن در دستان بزرگتکها جلوگیری کند. کرول معتقد است که این طرح میتواند به نوعی نوآوری در مدیریت فناوریهای بزرگ باشد. /



