خداحافظ بوق مودم؛ AOL دایلآپ پس از ۳۴ سال خاموش میشود
بعد از ۳۴ سال، AOL تصمیم به توقف سرویس اینترنت دیالآپ خود گرفته است. این اقدام در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد. AOL در بیانیهای اعلام کرد که به دلیل ارزیابیهای مداوم محصولات و خدمات خود، این سرویس و نرمافزار Dialer آن دیگر در دسترس نخواهد بود.
سرویس دیالآپ AOL که در سال ۱۹۹۱ راهاندازی شد، به کاربران اجازه میداد تا با استفاده از مودم و خط تلفن به اینترنت متصل شوند، اما سرعت آن معمولاً ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه یا کمتر بود. با ظهور اینترنت پرسرعت، این سرویس به تدریج به حاشیه رفت و دیگر به عنوان گزینهای مناسب برای کاربران شناخته نمیشود.
با این حال، به دلیل چالشهای زیرساختی، در برخی مناطق روستایی هنوز ۲۲٪ از آمریکاییها به این سرویس وابسته بودند. بر اساس آمار، در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶۳,۰۰۰ خانوار آمریکایی هنوز از دیالآپ استفاده میکردند. AOL در سال ۲۰۱۵ بیش از دو میلیون کاربر داشت و درآمد ماهیانهاش به بیش از ۴۰ میلیون دلار میرسید. اما اکنون تعداد کاربران آن به هزاران نفر کاهش یافته است.
سرویس دیالآپ AOL به جمع دیگر یادگارهای اینترنتی پیوسته است که در سالهای اخیر به تاریخ پیوستهاند. بیایید به یاد آن روزهای خوب یک دقیقه سکوت کنیم و صدای مودم دیالآپ را یک بار دیگر بشنویم. /



