نیروی فضایی آمریکا در طرح PTS-G به‌دنبال امنیت ارتباطات میدان نبرد

۱۴۰۴/۵/۹ ۱۱:۳۹:۳۱

🔒 نیروی فضایی آمریکا برای تأمین ارتباطات ایمن و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک، برنامه‌ای چند میلیارد دلاری با عنوان «ارتباطات ماهواره‌ای تاکتیکی محافظت‌شده» (PTS-G) راه‌اندازی کرده است. هدف این پروژه، ایجاد ارتباطات نظامی مطمئن از طریق ماهواره‌ها در مدار زمین‌ایست است. 🚀🛰️
در جدیدترین مرحله، پنج قرارداد جدید به شرکت‌های بوئینگ، نورثروپ گرومن، ویاست، اینتلست و استارتاپ Astranis برای طراحی و نمایش نمونه‌های اولیه ماهواره‌ها اعطا شد؛ این مرحله با مجموع سرمایه‌گذاری اولیه ۳۷.۳ میلیون دلار آغاز شده، اما سقف کل پروژه ۴ میلیارد دلار تعیین شده است. ✅💰
هر شرکت تا ژانویه ۲۰۲۶ فرصت دارد طرح خود را توسعه دهد و در صورت انتخاب نهایی، قرارداد ساخت اولین ماهواره را دریافت می‌کند. پرتاب آن برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده و قراردادهای تولید بیشتر نیز همان سال امضا خواهد شد. 📆🛠️
این پروژه، برخلاف رویه‌های سنتی ارتش آمریکا در خرید ماهواره‌های گران‌قیمت و کند، از طراحی‌های تجاری و بازیگران خصوصی استفاده می‌کند تا با سرعت بیشتر و رقابت بیشتر، پاسخ‌گوی تهدیدات جدید باشد. 🌐⚡ /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir