همکاری اوبر با لوسید و نورو برای خودروهای خودران

۱۴۰۴/۴/۲۸ ۰۸:۵۸:۰۴

شرکت اوبر به تازگی از همکاری جدید خود با سازنده خودروهای لوکس الکتریکی لوسید و شرکت رباتیک نورو خبر داده است. این همکاری به اوبر این امکان را می‌دهد تا یک ناوگان از حداقل ۲۰,۰۰۰ شاسی‌بلند لوسید که با فناوری خودران نورو مجهز شده‌اند، در آینده نزدیک راه‌اندازی کند. خدمات رباتاکسی اوبر قرار است در یک شهر بزرگ آمریکا در سال آینده آغاز شود و برنامه‌هایی برای گسترش به بازارهای جهانی نیز وجود دارد.

درا کیسرواشاهی، مدیرعامل اوبر، در بیانیه‌ای گفت: «خودروهای خودران پتانسیل عظیمی برای بهبود زندگی در شهرها دارند.» اوبر همچنین قصد دارد صدها میلیون دلار در این دو شرکت سرمایه‌گذاری کند.

این اولین بار نیست که اوبر به دنیای رباتاکسی‌ها وارد می‌شود. در سپتامبر، این شرکت همکاری با شرکت ویمو، زیرمجموعه آلفابت، را اعلام کرد و اکنون در حال استفاده از خودروهای خودران ویمو در شهرهای آستین و آتلانتا است.

علاوه بر اوبر، شرکت‌های دیگری مانند زوکس و تسلا نیز در حال آزمایش خدمات رباتاکسی هستند. با این حال، با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز مشخص نیست که آیا خودروهای خودران می‌توانند به واقعیت حمل و نقل شهری تبدیل شوند.

همچنین، راه به سوی خودروهای خودران بدون چالش نبوده است. زوکس اخیراً به دلیل یک حادثه، ۲۷۰ خودرو را فراخوانی کرد و جنرال موتورز نیز به دلیل مشکلات مالی، از برنامه‌های رباتاکسی خود صرف نظر کرده است. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir