آلمان به‌دنبال ساخت گنبد سایبری با کمک اسرائیل

۱۴۰۴/۴/۱۰ ۰۱:۴۰:۱۴

آلمان به دنبال تأسیس یک مرکز تحقیقاتی مشترک سایبری با اسرائیل است تا همکاری‌های خود را با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور افزایش دهد. الکساندر دبرینت، وزیر کشور آلمان، در سفر اخیر خود به اسرائیل تأکید کرد که تقویت دفاع غیرنظامی به‌عنوان یک ضرورت برای افزایش توانایی‌های دفاعی کلی آلمان بسیار مهم است.

دبرینت همچنین طرحی پنج‌نقطه‌ای برای ایجاد یک "گنبد سایبری" به‌عنوان بخشی از استراتژی دفاع سایبری آلمان ارائه داد. این اقدام در راستای تقویت همکاری‌های نظامی و دفاعی آلمان با اسرائیل انجام می‌شود، به‌ویژه در شرایطی که آلمان به‌دنبال افزایش توانمندی‌های نظامی خود در برابر تهدیدات فزاینده از سوی روسیه و چین است.

در همین راستا، مارکوس زودر، نخست‌وزیر باواریا، نیز خواستار خرید ۲,۰۰۰ موشک رهگیر برای تجهیز آلمان به یک سیستم دفاع موشکی مشابه "گنبد آهنین" اسرائیل شد. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir