دولت ایالات متحده: تهدید هکرهای وابسته به ایران جدی است

۱۴۰۴/۴/۷ ۱۷:۴۰:۵۸

دولت ایالات متحده در روز یکشنبه با انتشار بولتنی از وزارت امنیت داخلی، اعلام کرد که انتظار می‌رود هکرهای وابسته به دولت ایران به شبکه‌های آمریکایی حمله کنند. این هشدار در شرایطی صادر شده که تنش‌ها بین ایالات متحده و اسرائیل از یک سو و ایران از سوی دیگر در حال افزایش است.

در این بولتن، به احتمال وقوع حملات سایبری سطح پایین توسط هکرهای فعال اشاره شده و گفته شده که این هکرها به طور مرتب به هدف قرار دادن شبکه‌های امنیتی ضعیف در ایالات متحده می‌پردازند.

این بولتن پس از حملات هوایی ایالات متحده و اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران منتشر شد. این حملات با هک‌های مخرب گروهی به نام "گنجشک شکارچی" همزمان بود که به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران آسیب رساند و میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را از بزرگ‌ترین صرافی ایران نابود کرد.

دولت ایران نیز پس از این حملات، از قطع اینترنت کشور به منظور جلوگیری از حملات سایبری خبر داد. ایران به خاطر قابلیت‌های سایبری تهاجمی خود، از جمله عملیات‌های جاسوسی علیه سیاستمداران و مقامات دولتی ایالات متحده، شناخته شده است. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir