ایران و آمریکا: واتساپ خطرناک و غیرقابل اعتماد است!
ایران و ایالات متحده، با وجود تنشهای سیاسی و نظامی، به یک توافق نادر در مورد واتساپ رسیدهاند. تلویزیون دولتی ایران به شهروندان هشدار داده که این اپلیکیشن را از دستگاههای خود حذف کنند و ادعا کرده که اطلاعات کاربران ممکن است با اسرائیل به اشتراک گذاشته شود. این هشدار به دنبال نگرانیهای امنیتی در مورد حریم خصوصی کاربران مطرح شده است.
در ایالات متحده نیز، دفتر اداری مجلس نمایندگان استفاده از واتساپ را روی تلفنهای دولتی ممنوع کرده است. این تصمیم به دلیل نگرانیهای امنیتی و عدم شفافیت در حفاظت از دادههای کاربران اتخاذ شده است. متا، شرکت مادر واتساپ، به این انتقادات پاسخ داده و آنها را نادرست توصیف کرده است.
با وجود اینکه واتساپ از رمزگذاری انتها به انتها استفاده میکند، انتقادات زیادی درباره امنیت و حریم خصوصی این اپلیکیشن وجود دارد. این موضوع به ویژه در شرایطی که متا به دلیل مسائلی مرتبط با محتوای فلسطینیها تحت فشار است، بیشتر به چشم میآید. /



