۴.۵ میلیارد دلار؛ هزینه سنگین سیاستهای آمریکا برای انویدیا
📉 شرکت Nvidia در گزارش مالی سهماهه اول سال مالی اعلام کرد که بهدلیل محدودیتهای صادراتی جدید آمریکا، با زیان ۴.۵ میلیارد دلاری از محل تراشه H20 مواجه شده است. 🚫💸
🚚 همچنین این شرکت نتوانسته ۲.۵ میلیارد دلار دیگر از فروش این تراشه را در این بازه زمانی محقق کند. در مجموع، پیشبینی میشود این محدودیتها در سهماهه دوم، ۸ میلیارد دلار دیگر از درآمد Nvidia را کاهش دهد. 📊⚠️
💾 تراشه H20، تنها مدل مجاز برای صادرات به چین بود که حالا با محدودیت صدور مجوز روبهرو شده است. چین همچنان یکی از بازارهای کلیدی برای Nvidia محسوب میشود. 🇨🇳🔒
🗣️ مدیرعامل Nvidia از تصمیم اخیر دولت ترامپ برای حذف «قانون انتشار هوش مصنوعی» دولت بایدن استقبال کرده، اما هشدار داده که فشارهای فعلی همچنان بازار چین را تضعیف میکند. ⚖️🎙️
📈 با وجود این چالشها، پیشبینی درآمد کلی Nvidia در سهماهه دوم حدود ۴۵ میلیارد دلار باقی مانده است. این وضعیت نشان میدهد که شرکت هنوز در مسیر رشد قرار دارد، هرچند با موانع جدیدی روبهروست. 🧠💼 /



