Fujifilm X Half؛ دوربین نوستالژیک مخصوص اینستاگرامیها رسید!
📸 تب دوربینهای کامپکت دوباره بالا گرفته و برندهای قدیمی مانند Fujifilm و Ricoh با محصولات جدیدشان، دوباره دل کاربران نسل جدید بهویژه کاربران تیکتاک و اینستاگرام را بهدست آوردهاند. 🎯📱
اولین محصول جدید، Fujifilm X Half است؛ دوربینی با ظاهر کلاسیک و قیمت ۸۵۰ دلار که مشخصاً برای عکاسی عمودی و تولید محتوای شبکههای اجتماعی طراحی شده است. این دوربین دارای سنسور نیمفریم ۱۸ مگاپیکسلی و لنز معادل ۳۲ میلیمتری با f/2.8 است. ⚙️📷
ویژگی منحصربهفرد X Half، طراحی آنالوگ با اهرم مکانیکی تعویض فریم و نبود قابلیت ثبت فایل RAW است؛ بهجای آن، با اپلیکیشن موبایل و چاپگرهای Instax هماهنگ است. کاربران میتوانند بین ۱۳ شبیهسازی فیلم مختلف انتخاب کنند، همچنین گزینههای افکت نویز و مهر زمانی هم وجود دارد. 🕹️🖼️
Fujifilm این مدل را مستقیماً برای نسل Z هدفگذاری کرده که بهدنبال تجربهای احساسی و متفاوت از عکاسی دیجیتال هستند، نه صرفاً کیفیت حرفهای. این دوربین از اواخر ژوئن عرضه خواهد شد. 📅✨
در سوی دیگر، شرکت Ricoh نیز اعلام کرد که نسخه بعدی از سری محبوب GR یعنی Ricoh GR IV در حال توسعه است. این مدل قرار است با لنز، سنسور و موتور پردازش تصویر جدید و همچنین اپلیکیشن همراه معرفی شود. اولین نمایش آن در تاریخ ۳۱ می در توکیو، پکن و شانگهای انجام میگیرد و عرضه عمومی در پاییز خواهد بود. 🔜🌏
در حال حاضر، Ricoh GR III و GR IIIX همچنان پرفروش و محبوب هستند. GR III دارای لنز ۲۸ میلیمتری و GR IIIX با لنز ۴۰ میلیمتری برای عکاسی خیابانی مناسباند. اما Ricoh هشدار داده که به دلیل کمبود قطعات، تولید GR III از جولای متوقف خواهد شد، گرچه مدل GR IIIX همچنان عرضه خواهد شد. ⚠️🔧
در شرایطی که دوربینهای گرانقیمت مثل Fujifilm X100VI بهسختی پیدا میشوند و قیمت بالایی دارند، این دوربینهای جدید میتوانند گزینهای جذاب و دستیافتنی برای تولیدکنندگان محتوا و علاقهمندان عکاسی مینیمال باشند. 🔥📸
بازگشت برندهای کلاسیک با نگاه به نیازهای دیجیتال نسل امروز، نشان میدهد ترکیب نوستالژی و فناوری هنوز هم میتواند موفق باشد. 🧠🕰️ /



