افزایش قیمت خودروهای الکتریکی فورد به دلیل تعرفههای ترامپ
فورد اعلام کرده است که به دلیل تعرفههای وارداتی جدیدی که دولت ترامپ بر خودروهای تولیدشده در مکزیک وضع کرده است، قیمت خودروهای الکتریکی موستانگ Mach-E و پیکاپ ماوریک را تا ۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد داد. این افزایش قیمت میتواند فروش خودروهای الکتریکی را برای خودروسازان سنتی مانند فورد دشوارتر کند. فورد پیش از این نیز با مشکلات مالی در برنامه توسعه خودروهای الکتریکی خود مواجه بود و این مشکلات ممکن است با حذف احتمالی اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خودروهای الکتریکی، که ترامپ و مایک جانسون به آن اشاره کردهاند، بیشتر شود. این افزایش قیمت تنها چند روز پس از اعلام فورد مبنی بر افزایش ۲.۵ میلیارد دلاری هزینههای شرکت تا پایان سال ۲۰۲۵ به دلیل تعرفهها صورت میگیرد. جنرال موتورز نیز اعلام کرده است که تأثیر این تعرفهها میتواند به ۵ میلیارد دلار برسد. قیمتهای جدید برای خودروهایی که پس از ۲ مه تولید میشوند، اعمال خواهد شد. /



