تصادف در لاس‌وگاس، توقف Zoox!

۱۴۰۴/۲/۱۸ ۰۰:۰۶:۲۱

Zoox، شرکت خودروی خودران تحت مالکیت آمازون، به‌دنبال تصادفی در لاس‌وگاس، آزمایش‌های بدون راننده خود را بیش از یک هفته متوقف و یک فراخوان نرم‌افزاری داوطلبانه صادر کرد. این تصادف که در ۸ آوریل رخ داد و شامل یک خودروی Zoox بدون سرنشین و یک خودروی سواری بود، باعث شد شرکت برای حدود ۲۷۰ خودرو فراخوان صادر کند. این فراخوان به دلیل نگرانی از اینکه نرم‌افزار خودران ممکن است حرکت خودروی دیگری را نادرست پیش‌بینی کند و خطر تصادف را افزایش دهد، صادر شد.به گفته شرکت، هیچ آسیبی گزارش نشده و خسارت جزئی به هر دو خودرو وارد شده است. این حادثه زمانی رخ داد که یک خودروی سواری به سرعت به لاین نزدیک شد و خودروی Zoox که به اشتباه پیش‌بینی کرده بود خودروی سواری ادامه خواهد داد، به راست پیچید و ترمز کرد. Zoox تمام آزمایش‌های بدون راننده را در روز تصادف متوقف و بررسی داخلی آغاز کرد. آزمایش‌ها پس از انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزار در ۱۷ آوریل از سر گرفته شد.این حادثه و فراخوان داوطلبانه در حالی رخ می‌دهد که Zoox به دنبال راه‌اندازی سرویس روباتاکسی تجاری در لاس‌وگاس است. سخنگوی شرکت تأیید کرد که Zoox همچنان قصد دارد این سرویس را امسال راه‌اندازی کند. این شرکت در حال آزمایش سیستم خودران خود در خودروهای تویوتا هایلندر و روباتاکسی‌های سفارشی خود است که فاقد فرمان و پدال هستند. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir