بررسی مجدد قوانین استفاده از طیف فرکانس برای سیستمهای ماهوارهای
۱۴۰۴/۲/۱۰ ۰۰:۱۵:۳۴
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در اقدامی مهم، بررسی مجدد مقررات استفاده از طیف فرکانس برای سیستمهای ماهوارهای را آغاز کرد. این تصمیم با هدف افزایش کارایی و پوشش سیستمهای ارتباطی فضایی صورت میپذیرد.
محدودیتهای قدیمی مصوب در دهه ۱۹۹۰ میلادی، استفاده مطلوب از فرکانسها را محدود کرده است. رئیس کمیسیون اعلام کرد که این محدودیتها باعث کاهش کیفیت سیگنال، پوشش و ظرفیت سیستمهای ماهوارهای میشود.
این بازنگری فرصتی برای بهبود زیرساختهای ارتباطی ماهوارهای، بهویژه برای شرکت SpaceX و سیستم Starlink، فراهم میکند. /
ارتباطات ماهوارهایفناوری فضاییSpaceXاستارلینکمقررات جدید ماهوارهفرکانس ارتباطات فضاییسیستم استارلینک



