مذاکرات سنگاپور با آمریکا درباره صادرات دارو و تراشههای پیشرفته
سنگاپور در تلاش است تا با آمریکا مذاکراتی را درباره صادرات محصولات دارویی و دسترسی به تراشههای پیشرفته هوش مصنوعی انجام دهد. گان کیم یونگ، معاون نخستوزیر و وزیر بازرگانی سنگاپور، در گفتگو با هاوارد لوتنیک وزیر بازرگانی آمریکا بر همکاری دو کشور تأکید کرد.
موضوع اصلی مذاکرات، رفع محدودیتهای صادراتی و کسب امتیازات تجاری بود. سنگاپور تأکید کرده که از سوء استفاده شرکتها برای دور زدن کنترلهای صادراتی آمریکا جلوگیری میکند.
بخش داروسازی بیش از 10 درصد از صادرات سنگاپور به آمریکا را تشکیل میدهد و این کشور به دنبال کاهش تعرفههای گمرکی است. سنگاپور همچنین با چالشهای اقتصادی از جمله کاهش تولید ناخالص داخلی و احتمال رکود مواجه است.
در حال حاضر، سنگاپور با وجود داشتن توافق تجارت آزاد، مشمول 10 درصد عوارض صادراتی از سوی آمریکا میشود و این موضوع میتواند بر اقتصاد این کشور تأثیرگذار باشد. /



