فولکس واگن و اوبر در پی راهاندازی سرویس تاکسی خودران در شهرهای آمریکا
فولکس واگن آمریکا و اوبر طرح مشترکی برای توسعه سرویس تاکسی خودران در ایالات متحده آغاز کردهاند که نشاندهنده گام مهمی در عرصه حمل و نقل هوشمند است.
لسآنجلس نخستین شهری است که این سرویس در آن راهاندازی خواهد شد. شرکت ADMT فولکس واگن که متخصص خودروهای خودران است، قصد دارد از اواخر سال ۲۰۲۶ عملیات خود را آغاز کند.
در مراحل اولیه، خودروها دارای راننده ایمنی خواهند بود و از سال ۲۰۲۷ به طور کامل خودران میشوند. این برنامه نیازمند کسب مجوزهای لازم از مراجع قانونی کالیفرنیا است.
فولکس واگن پیش از این با شرکت Mobileye همکاری کرده و فناوری خودران سازی خود را از این شرکت تأمین میکند. اوبر نیز پیش از این با بیش از ۱۴ شرکت خودروهای خودران همکاری داشته است. /



