بازگشت تبلیغدهندگان به X برای نزدیکی با دولت ترامپ
پلتفرم X که پیش از این توسط توییتر شناخته میشد، پس از خرید توسط ایلان ماسک با چالشهای جدی در حوزه تبلیغات مواجه شد. خروج گسترده تبلیغکنندگان به دلیل محتوای نامناسب و افزایش خطابهای نفرتانگیز، درآمد این شرکت را به شدت کاهش داده بود.
با این حال، گزارشها نشان میدهد تبلیغکنندگان در حال بازگشت به X هستند. دلیل اصلی این موضوع، احتمال کسب حمایت سیاسی از دولت آتی ترامپ است. برآوردها نشان میدهد درآمد تبلیغاتی X در سال جاری به 1.31 میلیارد دلار و در سال 2025 به 2.26 میلیارد دلار خواهد رسید.
جالب توجه اینکه علیرغم بازگشت تبلیغات، محتوای پلتفرم همچنان با مشکلات اساسی مواجه است. مطالعات نشان میدهد خطابهای نفرتانگیز 50 درصد افزایش یافته و کاربران به سمت پلتفرمهای رقیب مانند Threads و Bluesky در حال مهاجرت هستند. /



