Waymo به دنبال راهاندازی سرویس خودروهای خودران در واشنگتن
Waymo، واحد خودروهای خودران شرکت Alphabet، برنامه گسترش خدمات حمل و نقل بدون راننده خود به واشنگتن را اعلام کرده است. این شرکت از ژانویه، خودروهای خود را به پایتخت آمریکا منتقل کرده و در هفتههای آینده تعداد بیشتری از آنها را به شهر خواهد آورد.
در حال حاضر، Waymo One خدمات حمل و نقل بدون راننده خود را در شهرهای سان فرانسیسکو، فینیکس، لسآنجلس و آستین ارائه میدهد و برنامه دارد تا آتلانتا و میامی را نیز به این فهرست اضافه کند.
با وجود برخی نگرانیهای ایمنی، از جمله تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها درباره 22 گزارش رفتار غیرمنتظره خودروها، Waymo اعلام کرده که بر اساس دادههای 50 میلیون مایل رانندگی، خودروهای آن 81 درصد کمتر از رانندگان متوسط در تصادفات منجر به جرح درگیر میشوند.
این شرکت همچنین با مقامات محلی برای تدوین چارچوب قانونی لازم برای فعالیت بدون راننده همکاری خواهد کرد، زیرا در حال حاضر واشنگتن عملیات کاملاً خودران را مجاز نمیداند. /



