پایان عمر اسکایپ؛ مایکروسافت سرویس تماس محبوب را تعطیل میکند
مایکروسافت پس از 23 سال فعالیت، سرویس اسکایپ را که یکی از اولین پلتفرمهای ارتباط تصویری در جهان بود، تعطیل میکند. این شرکت تاریخ 5 مه 2025 را به عنوان آخرین روز فعالیت اسکایپ تعیین کرده است.
کاربران دو گزینه اصلی برای انتقال اطلاعات خود دارند. نخست میتوانند تمام مخاطبان و دادههای چت خود را به Microsoft Teams منتقل کنند که یک پلتفرم حرفهای برای تماسهای تجاری است و قابلیت ارتباط با 10 هزار شرکتکننده را دارد.
برای کسانی که علاقهای به انتقال به Teams ندارند، سرویسهای جایگزین متعددی وجود دارد. Google Meet با امکان برگزاری جلسات 100 نفره، Zoom با قابلیت ضبط جلسات، Webex با پشتیبانی از هزار شرکتکننده و Discord برای گروههای کوچک از جمله گزینههای پیش روی کاربران هستند. /



