سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری Xpeng در رباتیک انسان‌نما

۱۴۰۳/۱۲/۲۱ ۱۲:۱۸:۱۱


شرکت Xpeng، از تولیدکنندگان برجسته خودروهای برقی در چین، استراتژی بلندمدتی را در زمینه رباتیک انسان‌نما در پیش گرفته است. این شرکت که از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری گسترده اعلام کرده است.
مدیرعامل Xpeng، هه شیائوپنگ، اعلام کرده که شرکت آماده است تا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد یوآن در این پروژه سرمایه‌گذاری کند. این شرکت در نوامبر گذشته ربات انسان‌نمای خود به نام Iron را معرفی کرد که رقیبی برای Tesla Bot محسوب می‌شود.
علاقه به رباتیک انسان‌نما در میان خودروسازان چینی رو به افزایش است و سیاست‌گذاران این کشور نیز پیشرفت در این حوزه را تشویق می‌کنند. برخی شرکت‌ها مانند Leapmotor نیز تیم‌های تحقیقاتی خود را برای توسعه رباتیک در سناریوهای صنعتی تشکیل داده‌اند.
طبق اظهارات مدیرعامل Xpeng، خودروسازان می‌توانند سالانه ۱ تا ۲ میلیارد یوآن در سناریوهای کاربردی برای استقرار رباتیک انسان‌نما سرمایه‌گذاری کنند. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir