سازمان بورس آمریکا: میم کوین‌ها اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند

۱۴۰۳/۱۲/۱۰ ۰۵:۲۱:۴۱


سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اقدامی جدید، مم کوین‌ها را که از میم‌ها نشأت گرفته‌اند، اوراق بهادار تلقی نکرده است.
این سازمان اعلام کرده که سرمایه‌گذاران در مم کوین‌ها از حمایت‌های قانون فدرال برخوردار نیستند و نیازی به ثبت معاملات این ارزها نزد کمیسیون نیست.
مارک یویدا، رئیس جدید SEC که توسط دونالد ترامپ منصوب شده، رویکردی متفاوت با دوره قبلی اتخاذ کرده است. وی مم کوین‌ها را بیشتر شبیه اقلام مجموعه‌ای می‌داند و معتقد است این ارزها سود یا درآمد آتی تولید نمی‌کنند.
این تصمیم در حالی گرفته شده که ترامپ پیش از این ارز دیجیتالی $TRUMP را برای حامیانش راه‌اندازی کرده بود که پس از اوج گیری، با کاهش ارزش 12 میلیارد دلاری مواجه شد.
همچنین SEC در اقدامی دیگر، شکایت خود علیه صرافی کوین‌بیس را مختومه اعلام کرد و یویدا بر شفافیت بیشتر در سیاست‌گذاری ارزهای دیجیتال تأکید کرد. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir