ایتالیا به دنبال توسعه ماهواره‌های مدار پایین ملی برای ارتباطات دولتی

۱۴۰۳/۱۲/۱ ۲۱:۱۱:۳۷


دولت ایتالیا به رهبری نخست‌وزیر جورجیا ملونی تصمیم گرفته است سیستم ماهواره‌ای مستقل ملی را در مدار پایین زمین توسعه دهد. این تصمیم پاسخی به بحث‌های قبلی درباره استفاده از ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک است.
وزیر صنعت آدولفو اورسو اعلام کرد که این پروژه با مشارکت بازیگران اصلی ملی اجرا خواهد شد و هدف آن ایجاد یک زیرساخت ارتباطی رقابتی است. وی تأکید کرد که این اقدام جایگزینی برای زیرساخت‌های سایر اپراتورهای جهانی خواهد بود.
اگرچه جزئیات دقیق پروژه هنوز مشخص نیست، آژانس فضایی ملی ایتالیا مطالعه امکان‌سنجی آن را انجام خواهد داد. این تصمیم در حالی گرفته شده که منابع از مذاکره برای قراردادی پنج‌ساله به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو با استارلینک خبر می‌دادند. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir