اپل با راهکارهای مقابله با انحصار در بازار مرورگرهای موبایل مخالفت کرد
اپل در واکنش به بررسی های مقامات رقابتی انگلستان درباره بازار مرورگرهای موبایل، موضع رسمی خود را اعلام کرد. این شرکت فناوری آمریکایی با راهکارهای پیشنهادی برای کاهش انحصار در بازار مرورگرها مخالفت کرده است.
مقامات رقابتی انگلستان در تلاش برای ایجاد فضای رقابتی عادلانه در بازار مرورگرهای موبایل، راهکارهایی را پیشنهاد دادهاند که اپل آنها را تهدیدی برای نوآوری خود میداند.
اپل استدلال میکند که اجرای این راهکارها، از جمله ارائه رایگان امکانات WebKit و ویژگیهای iOS، میتواند انگیزههای شرکت برای سرمایهگذاری در توسعه محصولات را کاهش دهد. این شرکت معتقد است چنین اقداماتی ممکن است منجر به سوء استفاده شرکتهای ثالث شود.
گوگل نیز همانند اپل در این بررسی، مواضعی مشابه اتخاذ کرده و با برخی راهکارهای پیشنهادی مخالفت کرده است. این موضوع نشان میدهد غولهای فناوری به شدت از منافع و استراتژیهای خود در بازار موبایل محافظت میکنند. /



